Prvým krokom v rámci expanzie v Európe bude uvedenie čisto elektrickej verzie dodávky s názvom Super Van na tamojší trh.
Cieľom čínskej spoločnosti je stať sa jedným z troch najväčších
európskych predajcov elektrických nákladných dodávok, povedal Fan
Sien-ťün, pričom nezverejnil výrobné ani predajné ciele, ani podrobné
investičné plány Farizonu. "Tento produkt je navrhnutý tak, aby spĺňal požiadavky európskeho trhu," povedal.
Z dlhodobého hľadiska sa Farizon zameriava aj na rast predaja na
ázijských trhoch vrátane Japonska, Južnej Kórey, juhovýchodnej Ázie aj
Blízkeho východu, kde už začal predávať svoje autá.
Fan Sien-ťün to povedal pred podujatím v Číne, kde sa Farizon chystá
predviesť dve plne elektrické úžitkové vozidlá, ktoré sa majú dostať na
čínsky trh v obmedzenom počte už na budúci rok.
Okrem Super Van uvádza Farizon na trh nákladné auto bez vodiča s názvom
Homtruck Cabless. Homtruck, navrhnutý ako automatizovaný premiestňovač
nákladu bez vodiča pre obmedzené oblasti, ako sú prístavy či bane, sa
bude predávať iba v Číne.
Spoločnosť Farizon začala predávať vozidlá v roku 2016. Vlani dodala
klientom zhruba 50.000 áut a tento rok očakáva predaj 60.000 vozidiel.
Fan Sien-ťün dodal, že flexibilná platforma elektrických vozidiel (EV) a
takzvaná technológia drive-by-wire vyvinutá s pomocou spoločnosti
Geely, mu dávajú výhodu na trhoch, kde bude konkurovať e-Transit
automobilky Ford Motor Co.